äventyr

Slavade i köket hela gårdagen och bakade julgodis. Det blev knäck och tryfflar av tre olika slag, är relativt nöjd av min insats å julens vägnar. Men dock tror inte jag att jag är färdig med pysslet än! Hade inte tänkt juldekorera lägenheten så mycket men det blev värmeljus överallt, en adventsstjärna i fönstret, en liten silvrig "julgran" som jag fått överta av brorsan när han rensade ( tyckte den var mycket fin :-) så jag tackar och bockar!) och till sist en röd amaryllis. Den har haft en tuff månad eftersom Nova hade roligt att spöa upp den när vi inte såg på, så det är bara en stackars blomma kvar och lite bitmärken här och där. Men tapper som den är har den överlevt och standing strong på köksbänken!
Akvariet är fortfarande kvar och hoppas innerligt att få det sålt, drömmläget innan jul, bra julklapp ;-)
Och duktig som jag är, eller för att jag kanske lackar ur lite när det ser ut som skit, så har jag städat handfatet, toan, diskbänken, spisen och diskat. Lite för att fördriva tiden eftersom båda mina två älsklingar hade somnat.
Åh, min spännande dag började typ halv två då Jens kom över för att ta bort det sista ur förrådet å köra upp det på skroten. Då när vi började lasta in i bilen å skulle köra iväg så ville inte bilen vara med längre så den startade helt enkelt inte! Batteriet hade tagit semester, så det slutade med att jag och brorsan försökte rulla igång bilen..Problemet var att:
1: Den tidigare snön hade smält och senare fryst, resultatet blev I S!
2: Det hade därefter snöat igen, vilket gjorde det jävla halt.
3: Svårt att springa igång en tung bil med klackar som gör att man håller på att halka ihjäl sig.
Det gick tillslut iallafall bra när vi kom till en nedförsbacke...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0