Hälften kvar

det röda strecket i nageln är hur långt de i dåläget hade klippt..
det tog både längre tid och gjorde ondare än jag trott..det som gjorde ondast var den första bedövningssprutan som de tog, det var på "insidan" av stortån. Där sitter det en massa nerver som behövde tappa känseln. De började med 5 ml..det räckte inte långt innan det gjorde ont när de klippte..därefter 10..och halva foten tappade känseln     - men inte där det behövdes! Jag frågade om de kunde bedöva andra sidan och även uppe på tån..Då, men 20 ml i tån tappade jag tillräckligt mycket känsel för att klippa av den delen av nageln som krävdes. 4 sprutor sammanlagt..awesome för en spruträdd person...Har inte känt så mycket smärta av en spruta som den första..började till min förvåning skrika och gråta :O inte min stil, ni vet som blodgivare och allt ;)

detta efter typ 10 min, det ser kanske inte mycket ut för världen men kan tala om att det rann blod :O
coolt
lite uppstädat och halvvägs klar
..
ska berätta att det är en ganska underlig upplevelse jag hade när jag tittade ner på foten efter ett tag och läkaren sitter med en tops nedstoppad under skinnet på tån och jag känner inte ett smack! Hoppas inte jag behöver gå igenom samma sak med andra tån, men jag farar att så är fallet...mest rädd för första sprutan. IRRRK!
Nu väntar chill i soffan med citronvatten och te...Undrar vad det blir till middag..känner inte riktigt suget..
Go' kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0